پایتخت شعر ایران

index.png
قلم شما

اثری از بانوی هنرمند لیلا زارعی_انتشارات حوزه مشق

داستان کوتاه: نقابی برای من

نویسنده: لیلا زارعی

 

نگاهم را به ساعت دیواری مغازه ی روبه رویم انداختم؛ پنج عصر بود. هوای آن روز، به شدت دم کرده بود به گونه ای که نوچ شدن پوست را به همراه داشت. همیشه از شرجی هوای جنوب، بدم می آمد!
صورت عرق کرده ام را با دستمالی که در دست داشتم، پاک کردم و به راه افتادم.
طوفان های گذشته ای که بر روح و روانم وارد شده بود، چشم هایم را به روی تمام زیبایی ها و جذابیت های این فصل می بست. تیزی آفتاب روی صورتم با موهای آشفته، مرا شبیه به یک بیچاره ی کارتن خواب کرده بود‌. با آن پیراهن آبی پر از چروک،بادکنک های دور دستم، شکل مسخره ای را به من می داد، طوری که کسی رغبت نمی کرد از من چیزی بخرد و چرخه ی زندگی من هرروز اینگونه تکرار می شد!
اما یک روز، تصمیم ساده و کوچکی گرفتم و با چهره ای خسته، به پارک همیشگی رفتم؛ زیرا به دلیل فکر زیاد، تمام شب را بیدار مانده بودم!
آن روز می خواستم کمی متفاوت تر از روزهای قبل باشم و نمی دانستم تا چه حدی موفق می شوم. فقط به یاد دارم که قلبم در آن لحظات، آرام و قرار نداشت و برخلاف هوا، عرق سردی بر بدنم نشسته بود. تصمیم داشتم چهره ی خسته و غمگینم را پشت نقابی به شکل گربه پنهان کنم تا واکنش ها را از نزدیک مشاهده کنم!
زیر سایه ی درخت بلندی، نشستم و بادکنک های رنگی را به دست گرفتم . نمی دانستم عکس العمل مردم چگونه خواهد بود. مدام دست هایم را در هم گره می زدم؛ اما خوشبختانه چهره ی رنگ پریده ام پشت نقاب گربه ای، پنهان مانده بود!
برعکس ذهن آشوبم و تصورات اشتباهم، رهگذران با دیدنم لبخند می زدند و اتفاقا از نقابم حسابی خوششان آمده بود و من آن روز بادکنک های زیادی فروختم!
عده ای از آن ها با دیدنم هیجان زده می شدند و از من و بادکنک هایم عکس می گرفتند!
_چه نقاب زیبایی!
_چه ایده ی خوبی!
_مغز خارق العاده ای داری!
و این تمام جملاتی بود که آن روز از زبان غریبه ها شنیدم؛ اما با این حال، شنیدن هیچ کدام، حالم را خوب نکرد؛ چون می دانستم تمام آن لبخندها با برداشتن نقابم، از بین می روند!

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

Home

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *