پایتخت شعر ایران

index.png
قلم شما

سیزده ستاره پرفروغ اثری ارزشمند پیرامون شهدای امیر آباد زنجان

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

به نقل از اعتلای ایران و دریا کنار

شهدا متعلق به همه مردم و همه نسل هاست.

 

یادداشتی از دکتر فردین احمدی

 

یکی از جوانانی که درباره نگارش کتابی درباره شهدای روستای پدری‌اش با من صحبت کرده بود، حدود یک سال و نیم پیش، از روستای امیرآباد استان زنجان بود. این روستا یکی از مناطق محروم و صعب‌العبور استان زنجان بوده و در طول سال جمعیت بسیار کمی دارد. همچنین، به دلیل امکانات کم، در چند ماه سال خالی از سکنه است. امکانات رفاهی و راه و دیگر مسائل این روستا نیز ضعیف هستند. با این حال، این روستا ۱۶ شهید را در دفاع مقدس به کشور و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

نویسنده این کتاب، یک جوان ۲۷ ساله به نام مهدی امینی است. او در یک خانواده کاملا مومن و متعهد به ارزش‌های دینی رشد کرده است. پدر او شخصی شریف است که سال‌ها با عرق جبین خود نان حلال سر سفره‌ی خانواده‌شان آورده و مادرش نیز به معنای واقعی کلمه، مومن و عفیف است. خواهر نویسنده نیز یک نخبه قرآنی و مطرح کشور است که حافظ کل قرآن و مجری کارشناس رادیو قرآن است.

 

با مشورت و هماهنگی با اهل فن، نویسنده تصمیم گرفت تا از طریق یک فراخوان و اطلاع رسانی عمومی، از خانواده‌ها و دوستداران شهدای گرانقدر درخواست کند که اگر اطلاعات ناب یا کمیابی درباره شهدای روستایشان دارند، این اطلاعات را با او به اشتراک بگذارند. اما متاسفانه، یکی دو نفر از خانواده‌های شهدا همکاری لازم را نداشتند.

از تاریخ شهادت این عزیزان نزدیک به ۴۰ سال گذشته است و کسی تاکنون کاری در این زمینه انجام نداده بود.

 

با این حال، نویسنده با استفاده از تحقیقات میدانی و بهره‌گیری از منابعی همچون گوگل و دیگر جاهایی که امکان جمع‌آوری اطلاعات وجود داشت، دست به کار شد و کتابی درباره شهدای روستای پدری‌اش نوشت. لازم به ذکر است که این کتاب شکل پژوهشی دارد و داستان یا رمان نیست که به ریز و درشت مسائل زندگی شهدا بپردازد.

 

 

درباره کتاب “سیزده ستاره پرفروغ” نوشته‌ی آقای مهدی امینی هم باید گفت که این کتاب با تلاشی که برای نشان دادن اهمیت و قدرت اراده شهدا در دفاع از انقلاب و اسلام نوشته شده است.

مهدی امینی وقتی بدنیا آمد شهدا سال ها قبل تر از بین ما پر گشوده بودند اما قطعا لقمه حلالی که پدرش سر سفره آورده و مادر عفیفی که شیر پاک برایش فراهم کرده، طبیعی است خواهرش ملازم قرآن باشد و آقا مهدی بشود پای ثابت مجالس امام حسین ع و مخلص شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی.

 

این کتاب به لطف خدا در اواخر سال ۱۴۰۱ کلیه مجوزهای لازم را دریافت کرد و با هدف ثبت و ضبط زندگی‌نامه و معرفی کوتاه و اجمالی شهدای روستای پدری‌او در مراکز مهمی از جمله اسناد کتابخانه ملی ایران توسط انتشارات حوزه مشق به چاپ رسید. این کتاب را مراکز معتبری از جمله آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کتابخانه تخصصی جنگ و دانشگاه‌های معتبر تهیه کرده اند. نام این کتاب “سیزده ستاره پرفروغ” است. در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب، این کتاب با استقبال خوبی از علاقه‌مندان روبرو شد و جشن امضا برای آن تدارک دیده شد. در طی این رویداد، کتاب سیزده ستاره پرفروغ به افراد شاخصی از جمله وزیر خارجه ایران، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام آقا تهرانی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد. همچنین، کتاب سیزده ستاره پرفروغ در شبکه‌های تلویزیونی مختلف از جمله نسیم و شبکه دو،معرفی شد. همچنین، در سال ۱۴۰۲، این کتاب در یکی از مراکز مهم و معتبر رونمایی خواهد شد.

این کتاب توسط انتشارات بین المللی حوزه مشق سرمایه گذاری و روانه بازار شد.

https://hozeyemashgh.ir

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *