پایتخت شعر ایران

index.png
ادبیات

قصه ی اساطیرمحمدعلی علومی به چاپ دوم رسید(انتشارات حوزه مشق)  

قصه ی اساطیر محمدعلی علومی به چاپ دوم رسید(انتشارات حوزه مشق)

 

چاپ دومِ کتاب قصه ی اساطیر (بررسی و توضیح هزار و یک شب و قصه های ایرانی بر اساس مبانی اسطوره ها) تالیف محمد علی علومی توسط نشر آموت روانه ی بازار کتاب شد.

 

کتاب قصه های اساطیر در قسمت اول به بررسی هزار و یک شب و تحلیل و بررسی تطبیقی آن با اسطوره های بین النهرین می پردازد. نویسنده در این قسمت رد پای اساطیر را در داستان ها پی می گیرد. در بعضی از قسمت ها متن داستان با اسطوره تطابقی حیرت انگیز دارد.

 

در اساطیر بین النهرین بر این باور بودند که جهان را دریایی بزرگ احاطه کرده است. و چه بسا بیان دریا در این بخش از داستان ارجاع اساطیری داشته باشد. و به هر حال متناسب با ابهام «مهمی» حتا در ایران باستان این بخش از هزار و یک شب نیز کم و بیش مبهم است… چرا در نخستین داستان های هزار و یک شب و هم چنین در اصل آن یعنی در هزار افسانه با این همه موارد جادو و جادو گری مواجه می شویم؟… با این که دیانت زرتشتی جادو گری را اهریمنی می دانست اما آن رسم در گوشه و کنار رایج بود… در داستان صیاد و عفریت که از زمره ی داستان های ایرانی و اصلی در هزار افسانه و سپس هزار و یک شب است، با ماهیگیری رو به رو می شویم که دیو او را به دریایی راهنمایی می کند که ماهی هایی رنگی دارد… صیاد دید که در برکه، ماهیان«سرخ و سفید و زرد و کبود» هستند، او را عجب آمد…

 

این رنگ ها که باعث حدس و گمان های مختلف بوده، به طرزی تحسین برانگیز و در عین حال اعجاب آور، بیان رنگ های نمادین و آیینی در بابل باستان و متعلق به معبد و زیگورات متعلق به مردوک و ایزد عیشتر است.

 

در کتاب دوم قصه های ایرانی و مبانی اساطیری با مقدمه ای بر آن نقل و بررسی می شود.

 

پس از آن پیوست های کتاب شامل مقاله ی استاد علی اصغر حکمت درشناخت هزار و یک شب، مقاله ای از دکتر ابوالقاسم اسماعیل پور و امیر حسین آریان پور می باشد. هم چنین در پیوست چهارم، رمزها در سفر خروج به وسیله ی محمد علی علومی بررسی شده است. پیوست پنجم شامل تصاویر و نشان های اساطیر قصه های کتاب می باشد.

 

کتاب فوق با فهرست منابع و نشریات به پایان می رسد.

 

چاپ دومِ کتاب قصه ی اساطیر تالیف محمد علی علومی در سال جاری در هشتصد و هشتاد صفحه توسط نشر آموت روانه ی بازار کتاب شد.

 

کتاب قصه ی اساطیر تالیف محمد علی علومی را از کتاب فروشی ها بخواهید. .

❤️

 

صفحه اصلی

 

چاپ انواع کتاب:

شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک،

کتاب کار،ترجمه کتاب کتاب،

سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و…

با شرایط ویژه

 

و

تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط

 

 

و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته

 

در

 

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *