پایتخت شعر ایران

index.png
ادبیات

عجین شدن کوچه های رسول آباد با کتاب(انتشارات حوزه مشق)

عجین شدن کوچه های رسول آباد با کتاب(انتشارات حوزه مشق)

 

روستای رسول‌آباد سفلی، روستایی کتابخوان در ۲۵ کیلومتری همدان است که نام کتب و مشاهیر از جمله شاهنامه و مناجات‌نامه بر تابلوهای آبی رنگ کوچه‌ها و معابرش نقش بسته است.

در همدان، روستای کتابخوان، روستایی که کوچه پس کوچه‌هایش آمیخته با کتاب و مطالعه است و اهالی آن انس دیرینه‌ای با کتاب دارند.

 

وارد روستا که می‌شوی، گویی وارد کتابخانه شده‌ای، هر کوی و کوچه‌ای نام یک کتاب را دارد، یکی مناجات‌نامه و دیگری شاهنامه، کوچه‌هایی که هر یک تو را به دنیای دیگری می‌برد.

 

روستای «رسول‌آباد» یا «تاج‌آباد سفلی» که در ۲۵ کیلومتری همدان قرار دارد با کتاب و کتابخوانی دوستی دیرینه‌ای دارند، این روستا دنیای قشنگی دارد و کوچه‌هایش به نام کتاب‌های مشهور مزین شده است.

 

«بهشت گمشده»، «بوستان»، «شازده کوچولو»، «مسیر سبز»، «قانون»، «سیلاب بهاری»، «مناجات‌نامه»، «حافظ»، «شاهنامه»، «رودکی»، «کیمیاگر»، «هزار و یک شب»، «صد سال تنهایی» و «مثنوی معنوی» از جمله عناوین کوچه‌های این روستاست که به سه زبان انگلیسی، کردی و فارسی بر روی تابلوی کوچه‌ها نقش بسته است.

 

زندگی در این روستا در جریان است، اهالی کتاب‌خوان این روستا حالا دیگر شناخته شده‌اند، با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آن، یار مهربان تو را فرا می‌خواند و با مشاهیر جهان آشنا می‌شوی.

 

عضو شورای روستای رسول‌آباد سفلی در این باره گفت: نامگذاری کوچه‌ها به نام کتب و مشاهیر ایران و جهان طی چهار سال اخیر ایده شورا و اهالی بود تا بتوانیم کتب مطالعه شده را ماندگار کنیم.

 

یادگاری عنوان کرد: حدود ۶۰ معبر در سطح روستا به نام کتاب و مشاهیر نامگذاری شده که جذابیت زیادی دارد و برای بسیاری از کسانی که وارد این روستا می‌شوند، جالب است.

 

وی با بیان اینکه اهالی روستای رسول‌آباد بسیار اهل کتاب هستند افزود: نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام کتاب و مشاهیر نیز باعث شد مردم بیشتر به سمت کتاب و مطالعه روی آورند.

 

عضو شورای روستای رسول‌آباد در ادامه با بیان اینکه کتابخانه این روستا در حمام قدیمی روستا جانمایی شده است، افزود: مکان کنونی کتابخانه مناسب نیست اما با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان در حال رایزنی برای اختصاص زمینی برای احداث کتابخانه هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه فعلی روستا ۷ هزار کتاب دارد که اهالی از جمله زنان و مردان و کودکان و نوجوانان کتاب مورد نیاز خود را به امانت می‌برد و پس از مطالعه به کتابخانه بازمی‌گرداند.

 

یادگاری تاکید کرد: برخی از اهالی روستا بسیار کتابخوان هستند که این افراد با تشویق دیگران موجب جذب افراد زیادی به سمت مطالعه و کتابخوانی هستند.

 

روستای رسول آباد سفلی یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان نیز به شمار می‌رود‌ زیرا یکی از کاروانسراهای قدیمی به نام تاج آباد در آن قرار دارد که این کاروانسرای زیبا قرار است به همراه چند کاروانسرای دیگر در سطح کشور پس از ارزیابی در یونسکو به ثبت جهانی برسد.

 

حالا گردشگرانی که برای بازدید از این کاروانسرا به این روستا سفر می‌کنند، در ابتدای ورود به روستا با اسامی کتاب‌هایی که بر روی کوچه‌ها و معابر آن نقش بسته مواجه می‌شوند که برایشان جذاب خواهد بود و حتما یک روستاگردی نیز خواهند داشت.

به نقل ازایبنا

❤️

 

صفحه اصلی

 

چاپ انواع کتاب:

شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک،

کتاب کار،ترجمه کتاب کتاب،

سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و…

با شرایط ویژه

 

و

تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط

 

 

و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته

 

در

 

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *