پایتخت شعر ایران

index.png
قلم شما

اثری از بانوی هنرمند مژگان نصر_نشر حوزه مشق

همه ی ما با عبارت «ای کاش » آشنایی کاملی داریم.اینطور نیست ؟
چند وقت پیش ویدئو کلیپی در همین مورد تماشا کردم که ما رو به سالهای گذشته میبرد و افسوس از اینکه چقدر اون سالها خوب بوده و ما قدرش رو ندونستیم!!! طبق معمول، نظرات کاربران هم چیزی جز افسوس برای گذشته نبود.
به فکر فرو رفتم و لحظاتی خودمو توی ۳۰ سال پیش تصور کردم…
جالبه!!!! توی اون سالها خودمو میدیدم که دائم در حال غر زدنم و از وضعیت زندگیم راضی نیستم و جالبتر اینکه حالا دارم میگم : حیف اون روزها !!!! چقدر همه چی خوب بود!!!! چقدر خوش بودم!!!!
میدونین چرا این اتفاق می‌افته و مرتب هم برای همه ی ما تکرار میشه؟
تصور کنین بذری تو دستاتون دارید به اسم «ای کاش»…این بذر رو از هر جا که بخواین (از شرایط موجود و از آدمهای دورو برتون) میتونین به راحتی و رایگان تهیه کنین..خوب حالا اونو توی زمین دلتون میکارین و با اشک غم و اندوه و آه چه کنم چه کنم، آبیاریش میکنین؛ اونوقت بعد از چند سال درخت تنومندی دارین به اسم «ای کاش» که میوه ی اون طعم یأس،نامیدی،اضطراب و نگرانی،نفرت،خشم از خود و دیگران،حس‌گناه و نابخشودگی و…..داره .
بسیار خوب ، فکر میکنین علت اینکه ما این بذر رو تو دلمون میکاریم چیه؟
من معتقدم علتش اینه که ما معنای وجودیمون رو نمیدونیم؛ ما در لحظه حضور نداریم و در لحظه زندگی نمی‌کنیم ؛ نعمت‌هایی که خداوند بهمون ارزانی داشته رو نمی‌بینیم ؛ بلد نیستیم آرزو کنیم ؛ هدف نداریم و ارزشمندیهامونو در لحظه زندگی نمی‌کنیم و….
این یه واقعیته که غم و اندوه،سختی ها و مشکلات و دردهاو رنج ها ،عوامل ناگسستنی از زندگی ما هستن.اگه به دنبال زمان یا مکانی هستین که در اون ،اینها رو تجربه نکنین ،سخت در اشتباهید.
اجازه میدین یه تلنگر به ذهنتون بزنم؟!
آیا میدونید همین لحظه ای که گذشت ،همین یکبار بود و دیگه تکرار نخواهد شد؟!
پس همین الان و الان چشماتونو ببندین و نفس عمیقی بکشید ؛ حالا شروع کنین به اینکه داشته هاتونو ببینین ، یکی یکی اسم ببرین و شکرگزارشون باشین.
آرزوها و هدفهاتون رو مجسم کنین ؛یه تصمیم جدی بگیرین ؛ پاتونو محکم به زمین بکوبین و با صدای محکم و قوی بگین: حالا دیگه نه !!!
با خودتون تکرار کنین:
من می‌خوام از همه آدمها و دردها و رنج هام و از همه ی آرزوهام بزرگتر بشم ؛ من خودمو تو آدمها و قصه های زندگیم جا نمیذارم ؛ من خودمو دوست دارم و ارزشمندیهامو زندگی میکنم.
تنبلی رو کنار بذارید و کاری رو که الان میتونید انجام بدید تا قدمی شما رو جلوتر ببره ،انجام بدین.

با این کارتون مطمئن باشید رضایت و شادی درونی رو به خودتون هدیه میدین و چون در لحظه ،حال دلتون خوشه،هیچوقت عبارت «ای کاش» رو به زبون نخواهید آورد؛ در اینصورت وقتی مرور خاطرات گذشته رو میکنین ،حس سرخوشی دارید و با لذت میگین:
خداروشکر که از لحظات زندگیم به نحو احسن استفاده کردم و لذت بردم.
«شما چی فکر میکنین ؟!»

 

مژگان نصر

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

خانه

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

 

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *