قلم شما

اثری از بانوی هنرمند شمیم کولیوند _انتشارات حوزه مشق

دیشب، به محض این‌که پلک روی هم نهادم، صحرا را در خواب دیدم. او دیگر صحرا نبود، ویرانه بود… دخترکی جوان با شبِ آشفته و پریشانی که روی شانه‌ی سفیدش ریخته بود، میان آن خرابه می‌دوید و نفس‌نفس می‌زد. با پایش اجسادِ رنگ پریده را کنار می‌زد و فغان کنان، چمن‌های سیاه را زیر پای می‌گذاشت؛ گویی این مردم غمباد کرده و از کثرت خنده‌ جان پَر دادند. دخترک آرام و قرار نداشت، بسان آهویی که در دام شکارچی افتد، چنگ به زمین می‌کشید و همانندِ نیمه شب، نمی‌توانست زوزه‌ی گرگ‌های درونش را نشنیده بگیرد. ازمرگ اینان خوشحال بود؛ لیکن عزیزانش را گم کرده و آواره شده بود.
در تکاپوی گشایش چشمانم، داغِ غم به تنم سیلی می‌زد و صلابت، چنگ بر آغور تبسم می‌کشید. این‌بار کنار پای دخترک گل می‌رویید. رنگ سرخ لاله‌ها، جانی دوباره به گوشت تپنده‌ی سینه‌اش بخشید، تندتر می‌دوید، سریع‌تر عبور می‌کرد و با اشک بیشتری تزرع سرمی‌داد. او در پی کیست؟ این لاله‌ها نشانه‌اند… بگمانم به سوی کسی روانه شده و موج می‌افشاند. حزنِ کَلانی در دلش خفته و زنجیر مستحکمی پابندش گشته است.
صدای من نیز ته حنجره‌ام در چاهِ حلقوم افتاده است، نمی‌تواند راهنمای این دختر باشد!
میانه‌ی راه می‌ایستد. با دو دست گیسوان طناب مانندش را بالای سرش شکل داده و با بندِ اراده گره می‌زند. گام برمی‌دارد. خدا می‌داند غمش چگونه خشم و توانستن گشته و پایش چطور زمین را می‌کوبید!
با صدای روح لرزانِ پیروزی‌اش چشمانم ترسیدند، از خواب پریدم و نشسته به درب اتاقم زل زدم. بی‌اعتنا به عرقی که روی تیره‌ی کمرم از حال رفته بود، خوابم را مرور می‌کردم. آری… او رسالتی داشت که پس از بستن موهایش به آن دست می‌یافت. او پیروز شد! کسی مرا مطلع نکرده بود که دوشیزگان سرزمینم برای گام برداشتن، اراده و کشِ مویی از جنس پشتکار در سگالشان خوابانده‌اند!

#شمیم_کولیوند✍🏻
#موهایش

 

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

https://ketabbaz.hozeyemashgh.ir

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب   همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.   ۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶  ۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *