تازه های کتاب,قلم شما

معرفی کتاب “ای عشق! آغاز بی پایان” اثر دکتر کریم شاهسون_انتشارات حوزه مشق

معرفی کتاب “ای عشق! آغاز بی پایان” اثر دکتر کریم شاهسون

در دل هر مجموعه شعری، روایتی از عواطف و احساسات سراینده‌اش نهفته است؛ اما کمتر اثری می‌تواند مانند “ای عشق! آغاز بی پایان” عشق را به عنوان محور اصلی و بنیادی خود برگزیند و با ظرافتی بی‌نظیر آن را به تصویر کشد. این مجموعه شعر، اثری از کریم شاهسون، در 500 نسخه و در 204 صفحه توسط انتشارات حوزه مشق منتشر شده است و شامل 170 قطعه شعر است که هر کدام به نوعی بافته‌هایی از عشق و احساسات انسانی هستند.

شاهسون در مقدمه کتاب با صراحت اعلام می‌دارد که اگر بخواهیم مجموعه شعرش را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه “عشق” است. این انتخاب و تمرکز بر مفهوم عشق، خواننده را به سفری در درون احساسات و هیجانات انسانی می‌برد که تنها با کلمات در قالب شعر قابل بیان است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مجموعه، معرفی شکل و فرمی از شعر نو با نام شعر “نوتضمین” است. سُراینده در مقاله‌ای که درون کتاب گنجانده شده، این شکل از شعر نو را تشریح کرده و 26 قطعه شعر را به عنوان نمونه ارائه داده است که خود، معرفی کننده‌ی این سبک نوین و همچنین میزان نوآوری و خلاقیت شاهسون در ایجاد تغییر و تحول در شعر فارسی است.

در پشت جلد کتاب، نوشته‌ای از سُراینده درج شده که می‌گوید: “تمام واژه‌هایم، گفته‌ها و نگفته‌هایم، پیشکش به عاشقانی که هنوز حرمت عشق را پاس می‌دارند”. این عبارت، در واقع، خلاصه‌ای از ماهیت این مجموعه شعر است که نه تنها به دنبال بیان احساسات عاشقانه است، بلکه قصد دارد تجلیلی باشد از عشاقی که همچنان در جهان پرتلاطم امروزی به ارزش‌های اصیل عشق و عاطفه پایبند هستند.

“ای عشق! آغاز بی پایان”، فراتر از یک مجموعه شعر، یک دعوت‌نامه برای خوانندگان است تا به دنیایی غنی از عشق ورود کنند و در آن غرق شوند. کریم شاهسون با این اثر، نه تنها به عنوان یک شاعر بلکه به عنوان یک هنرمند عشق را به تصویر کشیده است.

برای تهیه کتاب به شماره تلفن 09191570936 پیام بدهید

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *