پایتخت شعر ایران

index.png
قلم شما

اثری از بانوی هنرمند مریم اراک _انتشارات حوزه مشق

در مغزم به دنبال واژگانی برای نوشته‌هایم می‌گردم. نمیدانم از کجا شروع کنم با خودم فکر می‌کنم بهتر است از زبان‌شناسی واژه‌ها آغاز کنم. اما چطور. باز با خودم فکر می‌کنم اگر بتوانم هر واژه را بشکنم و به شکسته‌هایش معنا بخشم احتمالا معنی سرهم شده‌اش هم با آن شکسته جور در می‌آید. اولین واژه‌ای که به مغزم می‌آید رهایی است و بعد از آن پرواز. حال مشکل دو تا شد چرا از بین این همه کلمات این دو باید برای شکستن به مغزم می‌آمدند. اهمیت نمی‌دهم سعی می‌کنم به کار اصلی‌ام تمرکز کنم. خوب اول برویم سراغ رهایی.
رهایی را می‌شکنم کمی ناراحت می‌شود ولی برایش توضیح می‌دهم که برای رسیدن به کنه معانی این کار لازم است، قبول می‌کند. ره + ا. ره به معنی طریق و راه است و الف در کنارش معنای آمدن می‌دهد. یعنی به راه بیا، سر به راه شو. ولی به کدام راه. همان راهی که تو را از افکارت آزاد می‌کند پس رهایی یعنی آزادی از افکارت. موفق شدم. عالیست. برویم سراغ دومین کلمه، پرواز. داشتم برایش توضیح می‌دادم که از شکستگی ناراحت نباشد. گاهی باید شکست تا دوباره متولد شد. قرار است از داخلت کلمه‌ای جدید متولد شود، قبول می‌کند. پرواز یعنی پر+ باز. یعنی پرهایت را بگشا . خوب پرها را گشودی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بله سبک می‌شوی وزنت را بین پرهایت تقسیم می‌کن، بالا می‌روی و پرواز می‌کنی. پس موفق شدم.
چقدر خوب است واژه‌ها را بشکافیم و از دل آن‌ها کلماتی را که دوست داریم خلق کنیم.

#مریم‌اراک

 

 

 

 

 

❤️❤️

روابط عمومی انتشارات بین المللی حوزه مشق

Home

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،زندگینامه،سفرنامه،نمايشنامه،فیلمنامه، تبدیل جزوات اساتید،مربیان، معلمان و دانشجویان به کتاب تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب  تبدیل رساله دکتری به کتاب  مشاوره، نگارش و تدوین پایان نامه و رساله در رشته های علوم انسانی و اسلامی استخراج مقاله از پایان نامه و اکسپت مقاله  انجام طراحی جلد و صفحه آرایی در بالاترین کیفیت  ویراستاری حرفه ای کتاب

همین الان به کارشناسان حوزه مشق پیام بدهید.

۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *