پایتخت شعر ایران

index.png
قلم شما

بهترین انتشارات برای چاپ رمان

بهترین انتشارات برای چاپ رمان

انتخاب ناشر برای چاپ کتاب یکی از مهمترین تصمیمات است. از این رو ابتدا تحقیات لازم را انجام داده و سپس اقدام به انتخاب ناشر کنید. در این بخش ویژگی بهترین انتشارات برای چاپ رمان را بررسی خواهیم کرد.

انتشارات برای چاپ کتاب رمان

رمان ها دارای سبک های مختلفی بوده و خوانندگان زیادی دارند. رمان هایی با موضوعات عاشقانه، ترسناک، پلیسی، تاریخی، علمی تخیلی و سایر سبک ها سالانه به تعداد زیادی نوشته و چاپ می شوند. هر یک از این سبک ها طرفداران مخصوص به خود را دارند. اگر شما نیز یکی از رمان نویسان هستید و می خواهید کتاب خود را چاپ کنید، اما در مورد انتخاب ناشر مررد هستید، حتما این بخش را مطالعه کنید تا متوجه شوید بهترین انتشارات برای چاپ رمان چه انتشاراتی است.

ناشران زیادی در سطح کشور وجود دارند که به چاپ کتاب در زمینه های مختلف مشغول هستند. بسیاری از این ناشران در یک حیطه فعالیت می کنند. برای مثال انتشارات، نگاه، چشمه و …، از قبیل انتشاراتی هستند که رمان های بسیار مطرحی به چاپ رسانده اند و مردم آن ها را با چاپ رمان به یاد می آروند. اما برخی انتشارات نیز تنها در حیطه علمی و دانشگاهی فعال هستند و از چاپ رمان خودداری می کنند. البته انتشار کتاب در یک حیطه به معنی تفاوت فرآیند چاپ کتاب ها نیست و فقط بستگی به ترجیح انتشارات دارد. از این رو بهتر است برای چاپ رمان خود به دنبال انتشاراتی باشید که در این زمینه شناخته شده است.

ویژگی های یک انتشارات خوب

یک انتشارات خوب انتشاراتی است که در درجه اول با مخاطب خود با احترام برخورد کند. نویسنده را به خوبی راهنمایی کرده و با روی خوش با او برخورد کند. به تمام بندهای قرارداد عمل کرده و به تعهد خود پایبند باشد. چنین ناشری نویسنده را ترغیب می کند تا برای کارهای بعدی خود نیز به سراغ همان انتشارات برود.

نکته مهم دیگر در انتخاب انتشارات کیفیت کارهای آن است. کیفیت آثار تولیدی باید نظر نویسنده و نیز مخاطبین را به خود جلب کند. مخاطب پیش از خرید کتاب شما اغلب از محتوای آن بی اطلاع است و با توجه به ظاهر اقدام به خرید می کند. از این رو اگر طراحی جلد خوبی نداشته باشد، جنس کاغذهای آن مرغوب نباشد و صفحه بندی آن به درستی انجام نشده باشد و یا در صورت وجود تصویر، تصاویر با کیفیتی نداشته باشد، مورد پسند مخاطب قرار نخواهد گرفت. از این رو کیفیت کار اهمیت بسیار زیادی دارد. البته در نظر داشته باشید که کیفیت بالا دلیل بر قیمت های نجومی چاپ نخواهد بود. متاسفانه برخی از ناشران برای چاپ کتاب قیمت های نامعقول درخواست می کنند.

ناشران دارای مجوز معتبر

یکی از نکات بسیار مهم که باید پیش از انتخاب انتشارات آن را در نظر بگیرید، انتخاب انتشارات دارای مجوز است. انتشاراتی که دارای پروانه نشر نباشد، نمی تواند مجوزهای لازم را برای کتاب شما اخذ کرده و آن را به صورت قانونی به چاپ برساند. مجوز وزارت ارشاد، فیپا و شابک از جمله مجوزهایی هستند که هر کتاب برای چاپ به آن ها نیاز دارد. در صورتی که کتاب شما به صورت غیر قانونی منتشر شود، شما به عنوان یک نویسنده از هیچ حقوق مادی و معنوی برخوردار نخواهید بود. همچنین ممکن است سرقت ادبی صورت گرفته و کتاب شما را با نامی دیگر منتشر کنند. در این صورت شکایت شما به گوش کسی نمی رسد. با یک جستجوی ساده می توانید فهرست ناشران دارای مجوز را مشاهده کنید.

برای چاپ کتاب های رمان، شعر، دانشگاهی و … خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه چاپ کتاب همین حالا با کارشناسان ما در انتشارات حوزه مشق تماس بگیرید. اولویت ما کیفیت است.
۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹
۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶

 

تصویر نویسنده
فردین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *